منتشر شد: کتاب “ملیحه تیره گل؛ از او و در باره او”

منتشر شد

کتاب “ملیحه تیره‌گل؛ از او و در باره او” سومین کتابی است که “نشر پیام” (انتشارات حافظ-گوته) در آلمان با همکاری نشریه “آوای تبعید” منتشر کرده است. این اثر که توسط مهرنوش مزارعی و اسد سیف برای انتشار آماده شده، چهار دفتر را شامل است: “دفتر نخست؛ زندگی و آثار”، دفتر دوم؛ نمونه‌هایی از آثار”، دفتر سوم؛ نگاهی به آثار ملیحه تیره‌گل” و “دفتر چهارم؛ به یاد ملیحه تیره‌گل”. تعدادی عکس و اسناد، این اثر سیصد صفحه‌ای را به پایان می‌برد.

ملیحه تیره‌گل، منتقد و شاعر و پژوهشگر ادبیات، در شمار کسانی است که تحقیات گسترده‌ای را در رابطه با “ادبیات تبعید ایران” به انجام رساند. کتاب “روایتی از ادبیات فارسی در تبعید” در چهارده جلد که توسط “نشر آفتاب” منتشر شده، اثر ارزشمندی است که تنها کسی چون او می‌توانست آن را به سامان برساند.

در کتاب “ملیحه تیره‌گل؛ از او و در باره او” نمونه‌هایی از نقد، پژوهش و شعر او در کنار نوشته‌ها کسانی قرار گرفته است که از او و کارهایش نوشته‌اند. این اثر که همت بیش از بیست‌وپنج نویسنده و شاعر را پشتوانه کارش دارد، می‌تواند منبع خوبی باشد برای همه آن کسانی که می‌خواهند از این نویسنده و ارزش ماندگار آثارش بدانند.

این کتاب را می‌توان از طریق ناشر و یا سایت آمازون تهیه نمود.

Goethehafis@t-online.de

www.goethehafis-verlag.de